Aventuri

Asia 2017 – despre mancare

O vorba  romaneasca  spune  ca  gusturile  nu  se  discuta…

Da,recunosc  sunt un  mare  mancau….de  foarte  multe  ori  mananc  doar  de  placere,  nu  de  foame…;)

Calatoriile  pentru  mine  sunt  o  mare  provocare din  punct  de vedere  al mancarii, deoarece eu  incerc sa ma  pierd  printre localnici  si  sa  traiesc  ca  si  ei,deci  sa  si  mananc ca  si  ei.

Acasa  eu  gatesc zilnic. Rar  se  intampla sa  treaca o zi fara  sa  gatesc  cate  ceva. Dimineata de regula  nu  mananc nimic,iar de multe  ori nu  mananc nimic pana la ora 17, 18 cand  ajung  acasa  si  termin  de  gatit.

Odata  plecat in vacanta,  totul  se  schimba.Mananc exact de cate  ori  mi  foame, sau  pofta  de  ceva ;), nu  respect  absolut  nici  o  regula,daca  mi-e  foame la ora 2 noaptea – mananc, daca mi-e pofta de o supa imediat  dupa  ce am mancat o  friptura,mananc supa.

Trebuie  sa  recunosc ca  nu  sunt  fan  mancare asiatica…..stiu, sunt  un ciudat pentru  ca  toti calatorii intalniti erau innebuniti  dupa  mancarea  de  acolo.Cred  ca cea mai  mare  problema o  am  cu  carnea dulce….orice fel  de  mancare care  contine carne este DULCE  si  IUTE!

De  cele  mai  multe  ori  aleg  sa mananc street food,sau  mananc in  restaurantele locale,alea  unde  mananca localnicii  nu  turistii.De  cele  mai  multe  ori  ma  trezesc privit  in  mod  ciudat de localnici, parandu-li-se ciudat sa  ma vada mancand  alaturi  de  ei 😉

Cel  mai  mult mi-a lipsit branza….acasa  sunt  dependent  de  branza  si  lactate  in  general,asa  ca  in  Siam  Reap cand  am  gasit  intr-un  supermarchet  ceva  tentativa  de  branza am  fost  in  extaz 😉 Cu  sarea  am  rezolvat-o , tot  timpul  am  avut  la  mine  o  punga  cu  sare….;)

O data  la  cateva zile  imi  luam  cazare  unde  sa  am acces la bucatarie, asa  ca  am  gatit  tocana de  pui in  Hong Kong, zama acra de  porc in  Ho Chi Minh sau  chiar  sarmale in  Bali! 😉

Am  mancat  mancare extraordinara  si in  Asia! De  exemplu  mi-a ramas  in  minte supa Tom Yam de  fructe  de mare pe  care  am  mancat-o in  insula Koh Rong din  Cambodgia,supa Hu Tieu  My Tho din Delta  Mekong sau fructele  de  mare  gatite  cu  sos  de  piper verde ce  am  mancat in  Vietnam.De  asemenea  am  mancat  extreme  de  bine  si  in  Laos, pe  malul  Mekongului,sau  in Bali in  restaurantele locale Warung.

Oricat  am  incercat, goange, lacuste,  scorpioni, viermi etc  nu  am  putut  manca….cel  mai ciudat  lucru  care  cu  greu  am  reusit  sa  mananc a  fost  sarpe prajit…..si  dupa  aia  mi-a fost  cam  rau…;)

Cel mai mult  si  mai  mult in  calatoriile mele mananc fructe! Probabil  si  de  asta  in  toate  calatoriile  am  slabit semnificativ.Si  da  sunt dependent  de  Durian! 😉 oriunde simt  putoarea  specifica nu  ma  pot  abtine  fara sa-mi iau, chiar  daca  este  unul  dintre cele  mai scumpe fructe!

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By marianadventures
Load More In Aventuri

One Comment

1. Angela Tudose

ianuarie 17, 2019 at 7:03 pm

Waw! Ce fel arată pozele astea!!! La capitolul mâncare m-ai câștigat! Și eu la fel procedez când călătoresc: mănânc oricand, oricât, orice-mi face cu ochiul!