Aventuri

Delta Dunarii 2017

Delta Dunarii pentru mine este oblogatorie in fiecare an…..este un obiectiv care poate concura cu brio, cu foarte multe locuri extraordinare vazute de mine pana acum prin lume…

As merge mai des, dar drumul pana acolo nu este usor…..chiar daca sunt doar 700 km , nu am reusit niciodata sa ajung mai repede de 12 ore.

DRUMUL

Asadar am profitat de minivacanta de Sf Maria, si am plecat de joi dupa servici, cu gandul sa ne cazam pe drum cand nu mai putem, si sa plecam vineri dimineata mai departe sa ajungem la Mahmudia la vapor la ora 14:00.

Undeva pe centura Buzaului am tras la Han……si nu am tras la orice han, ci am tras la Ținta…..;) pt ca asa se chema Hanul, Hanul lui Ținta!.

As vrea sa fie prin tara mai multe astfel de locatii….camere curate, accesibile ca pret-70 de lei pe noapte dubla, si mancare extrem de buna.Pt cine ajunge pe acolo recomand ciorba de cocoș care este facuta din cocos de casa!!!.

In Delta merg de multa vreme…..iar Sf Gheorghe, locul unde merg eu este unul special….

Deci de la Mahmudia se poate ajunge la Sf Gheorghe strict pe apa, fie iei vaporul Navrom care costa aprox 40 de lei, fie una dintre barcile rapide care fac ruta asta si costa 60 de lei pe sens, problema este ca trebuie facuta rezervare din timp…..

Noi  am mers  cu vaporul Navrom, si ne-am intors  cu o  barca rapida.

CAZAREA

Eu  fiind amator  de  cort,  am  ales  Green Dolphin Camping. Este de departe cel  mai  bun  camping in  care  am stat  in  Romania,  si  se  poate  pune  linistit  in  competitie  cu  multe  campinguri  din  Europa…..bai curate, dusuri  cu  apa  calda,bar si restaurant, cinema  in  aer liber.

Fiind  greu  de  ajuns, aici  nu  prea  intalnesti  decat  oameni  faini, iubitori  de  natura, artisti, etc.

Mai exista  si  alte  posibilitati  de  cazare, cea  mai  buna  varianta  este  la  localnici, care pe  langa  cazare  ofera  si  masa  traditionala  din  peste…….dar fiind  varf  de  sezon si  Festivalul  de  film Anonimul totul  era  plin.In  ultimii ani  au  aparut  si  ceva pensiuni,  dar  pentru  o  experienta autentica  de  Delta eu  recomand  cazarea  la  localnici  sau  campingul.

MANCAREA

Neaparat trebuie  sa-ti  placa  pestele……si  chiar  daca  nu-ti place  pestele in  general, aici  iti  va  placea!!!

Aici  am  mancat  cel  mai  bun  peste  de  pana  acum……doar prin  Laos  am  mai  mancat  ceva  ce  se  apropia  de  asta  de  aici….

Indiferent  ce  mancare  de  peste  este, este  extraordinar  de  buna!!! –la  localnici binenteles!!. Eu  sunt  in  stare  sa  merg  pana  acolo strict  pentru  mancarurile  din  peste!!!

ACTIVITATI

Ei  bine  nu  te  vei  plictisi….

Marea  este  la  20  de  minute  de mers  pe jos, sau  daca  nu  ai  chef  poti  lua Trocariciul, o  remorca  trasa  de  un  tractor  sau  jeep  care  numa  asta  face- duce  si  aduce  turistii  de  la  mare. Pretul  unui  drum  este  3  lei.

Cel  mai  interesant  lucru  pe  care  il  poti  face  acolo  este  sa  mergi  noaptea  la  mare. Trocariciul  nu  circula noaptea, asa  ca trebuie  sa mergi pe jos.

Aici  se  intampla un fenomen care  din  cate  stiu  eu  este  destul  de  rar  intalnit pe  Pamant…..si anume  daca  faci  baie  noaptea  in  mare, corpul  ti  se  lumineaza de mii  de  licurici  verzi!!! Anul  asta  am  fost  maxim  norocosi pentru  ca  era si  perioada  Perseidelor,  asa  ca am  avut  spectacol  dublu si  in  apa  si  pe cer….ce mai, au  fost  nopti de  vis!!!

Neaparat  trebuie  sa mergi  prin  Delta  cu barca,  pe canalele stiute  doar  de  localnici.  Peisajele  sunt  de  vis,  iar  viata  salbatica  abunda  de  miii  de  pasari…..Cu  aprox  50 de  lei  de  persoana  orice localnic face  excursii  cu  barca.

Daca  esti  pescar,aici  e  paradisul!!! nici  nu  trebuie sa ai  cine stie  ce  undite  si  momeli,  ca  ceva  ceva  tot prinzi!

Din  punctul  meu  de  vedere  Delta  Dunarii este unul  din  cele  mai  interesante  locuri  din  Romania, din  Europa,  si  de  ce nu , din  lume!!!