Aventuri

Egipt-Tara de unde a inceput totul – episodul 4 – CAIRO

Am fost  de  foarte  multe  ori  in  Cairo….

Primadata a  fost  si  cea  mai  tare  experienta,  deoarece

am  ajuns in  Cairo  cu o masina  inchiriata,fara  GPS, fara harta orasului,  fara telefon,fara  prea  multe informatii  despre  Cairo.

Stiam doar ca  la  Cairo   erau  piramidele  si  trebuia  negresit sa  ajung la  ele, fiind in  Egipt  in  vacanta la all inclusiv….Excursia  care  era  pusa  la  dispozitie pe  vremea  aceea  de  la  hotel, nu  mi-o  permiteam….era  la  un  pret muult  exagerat, asa  ca  am facut  un  studiu  de  piata  rapid  si  am  inchiriat  o  masina….pe vremea  aia  nu  aveam  curajul  de  a  merge cu  autobuzele  locale printre  localnici, speriat  fiind  de ghizii  care  ne  spuneau  sa  nu  iesim  nici  macar  din  hotel  de  capul  nostru…

Asa ca  mi-am  inchiriat  o  masina  din  Hurghada  exact  pentru  o  zi, scopul era  sa  vad  piramidele….ceea  ce  am  si  facut,  iar  ca  bonus  am  avut  cea  mai  tare experienta de pana  atunci conducand  masina  pe  Valea Nilului  pana  innapoi la Hurghada  luand localnici  la  ocazie, oprind  prin  diferite  sate  pentru  a  cumpara  fructe, si  a  manca printre  localnici.

Am  plecat  spre  Cairo foarte  devreme….cred ca era 4 dimineata, stiind  ca drumul este  lung  si  stiind  ca  se  circula doar  in  convoi  cu  armata….;) , iar  spre  surprinderea  mea nu  gaseam  nici o  armata,  nici  un  convoi….doar  la chek pointuri eram  intrebat  unde  merg  si  mi  se  ura  drum  bun….

Rasaritul  m-a prins  undeva  pe  malul Marii Rosii, unde m-am  oprit  sa  fac  poze  si  am  baut primul  ceai in  Egipt  printre  localnici…..de  fapt  erau  camionagii  opriti  si  ei  la ceai. Nu  pot  sa  zic  ca  nu  eram  crispat….eram foarte  crispat si  speriat….pana  cand m-am linistit si am  inceput  cumva sa comunic cu  oamenii…..cumva,  pentru  ca  nimeni nu  stia  o  boaba de  engleza,dar  cumva  ne-am inteles…erau  curiosi  de  unde  sunt si  unde  merg  asa  singur fara  grup,  mi-am  dat  seama  ca  eram  o raritate  la  vremea  aia  calatorind  singur…

Cand  ma  apropiam  ce  Cairo,  incepea  adevaratul calvar….Mai  condusesem  innainte  si  in  Istambul, imi  spuneam  ca  mai  rau  ca  acolo  nu  are  cum  sa  fie,  dar  a  fost  cu  muuult mai  rau…..

Erau  milioane  de  masini si camioane,lucru  care  era  si in  Istambul,  dar  aici  in  Cairo apareau  elemente  noi….carute, magari,camile,tuk tuk,tot  felul de troscolete cu 3 roti,plus  milioane  de  oameni  care treceau pe  unde i taia capu….iar  in  tot  vacarmul  ala  eu mai  trebuia  sa  ma  si  orientez sa  ajung  cumva  la  piramide….

Stiam  ca  trebuia  efectiv  sa  traversez  orasul  pentru  a ajunge  la piramide, dar  la  vremea  aceea  nu stiam cat  de mare  este  Cairo….am  mers  prin  acel  trafic  infernal  aprox 80 90  de  km……apoi  am  vazut Nilul, l-am  traversat,  am  mai  mers  vreo  10 , 20 de  km apoi  am  vazut  piramidele…..si  acum  ma  trec fiorii  cand  imi  amintesc cum  a fost  cand  am  vazut  primadata  piramidele….

Atunci  cand  am  vizitat  primadata piramidele pot  spune ca  nu  prea  mi-a placut….erau  miliarde  de  turisti, miliarde  de  localnici  care  vroiau  sa ti  vanda  ceva,era  un  vacarm  de  nedescris…..in  fine am  vizitat piramidele cumva  pe fuga doar  ca  sa scap  din vacarmul  ala….m-am urcat  in  masina si  am  decis  sa ma  intorc pe  alt  drum  spre  Hurghada, pe  Valea  Nilului…..si  bine  am  facut  pentru  ca  acolo m-am  indragostit  cu  adevarat  de  Egipt…

Dar astazi  scriu  despre  Cairo,  orasul  care  l-am  descoperit in  celelalte calatorii in  care  am  ajuns  acolo  si  am  avut  la dispozitie mai  mult  timp….asa  ca  am  luat  orasul  la  pas  de nenumarate  ori.

Este  un  oras  murdar….dar  are  un  farmec  aparte, are  ceva  ce  te  face  sa  nu  mai  vezi  gunoaiele  si  mizeria  de  la  tot  pasul…am  ratacit prin  Cairo de-a  lungul  si  de-a  latul

fie  pe  jos, fie  cu  metroul, fie  cu  minibusurile  locale….

Cairo  este  imens….chiar  daca  am  fost  de  multe  ori  nu  cred  ca  am  vazut  mai  mult de  10%  din  oras….

De  departe  cea  mai  faina si  autentica  zona  este  Cairo Islamic, care merita  din  plin  sa  fie  luat  la  pas….peste  tot gasesti localnici care sa  stea cu  tine la un  ceai si sa ti  povesteasca  despre  cladirile sau istoria  din  zona…la  fiecare  pas  este  o  sucarie unde  se  servesc  sucuri  naturale, la  fiecare  pas este  un  restaurant local cu  mancare  extraordinara  si  ieftina….

Nilul   este  traversat de  cateva  poduri  pe  care  poti  sa  te plimbi mancand un  cartof  dulce  la cuptor facut  pe  loc,  si pus pe o  bucata  de  ziar….iar  noaptea  spectacolul  de  lumini  facut  de  barcile care  se  plimba  pe  Nil este  extraordinar.

Un  alt  obiectiv  care  mie  mi-a  placut  foarte  mult,  este  celalt  grup  de  piramide situat  langa  Cairo,  la  Saqqara.Am  ajuns acolo  luand metroul  pana  la  capat  de  linie,  apoi  am  mai  schimbat  cateva  minibusuri,indrumat  fiind  de  localnici pe care-i  intrebam  cum  ajung  acolo.

Aici  am  putut  sa vizitez  in  liniste…….in  tot  desertul ala  in  care  sunt piramidele eram  absolut singur…aici  este  Piramida  Indoita,  Piramida  Rosie, si Piramida in  Trepte, la fiecare  am  putut  sta  cat  am  vrut   fiind absolut  singur.

O  alta  experienta  memorabila  a  fost  sa  traversez  desertul  pe  jos de  la  Piramida  in  Trepte  pana  la  Piramida  Indoita….am  mers  in  plin desert vreo  3 ore pe  jos  pana am  ajuns, dar  a  meritat  din  plin. Am  ajuns in  niste  locuri unde inca se  sapa….am  trecut  pe  langa  niste piramide  care atunci erau  in curs de  descoperire…ce  mai , cred ca  a fost  cea  mai  tare  experienta din tot  Egiptul…