Aventuri

Tranzit in Istanbul

Am fost in Istanbul de multe ori…..atat cu masina cat si cu avionul. Acum au trecut cativa ani de cand nu am mai fost…..asa ca am gasit un Istanbul un pic schimbat…in bine zic eu.

In primul rand preturile au scazut mult. Daca acum cativa ani mi s a parut un oras scump, acum mi s a parut accesibil spre ieftin chiar. Cateva exemple: cazare decenta in buricu targului…..80 de lei, o masa foarte indestulatoare autentica…….20-30 lei , un ceai 1-2 lei, fresh pe strada  3—5 lei. Inca nu am aflat de ce s a ieftinit totul….

De data asta am fost in tranzit doar o zi, mi-am rezervat doar o zi pt ca exista posibilitatea sa fie frig chiar ger…..is patit! ;)…..

Am aterizat pe Sabiha Gokcen, aeroportul secundar al Istambulului, unde nu ajunge metroul, dar sunt o gramada de busuri care pleaca de aici spre oras. Eu am luat un pont de la Imperator, Alah fie cu el, si am luat bus doar pana in Kadikoy la statia de ferry, nu pana in partea Europeana, si bine am facut pentru ca traficul in Istanbul este de nedescris in tot orasul, daramite pe cele doua poduri care leaga Asia de Europa.O parte din trafic este preluat si de tunelul care s a deschis acu nu demult, dar tot bara la bara se circula peste tot….

Am ales cazarea undeva langa Moskeea Albastra deoarece partea asta a orasului mi a placut cel mai mult.

Asadar am luat bus pana la ferry in Kadikoy pe care am platit 10 lei, apoi ferry pana in Eminonu care a costat  5 lei…..apoi la pas vreo 40 de min pana la cazare.

Astazi am zborul doar pe seara, asa ca am luat rucsacu in spate si am plecat sa simt un pic de Istambul….

Am trecut pe la Moskeea Albastra, apoi am strabatut Marele Bazar, apoi Bazarul Egiptean, apoi am iesit la Podul Galatei cel plin de pescari… si binenteles undeva langa pod am mancat peste….unul deosebit de gustos!

Am urcat apoi pana la Turnul Galatei, apoi plimbare usoara pana la statia de ferry de unde am trecut iar in Asia , apoi am luat bus spre aeroport.

Una peste alta, Istanbul este de luat in calcul atat pentru un tranzit cat si pentru o vacanta da cateva zile…este atat de diferit fata de Europa, mancarea este excelenta, peste tot te plesneste cate un miros exotic, iar mai nou vad ca si preturile sunt foarte prietenoase…..

Share this Story

Fuerteventura-Insulele Canare

Aventura noastra in Fuerteventura a inceput cu 3 zile inainte de plecare, cand am luat biletele de avion pe ultima suta ...

India-Goa

Am aterizat in Goa foarte deprimat…. M-am imbarcat din Mumbai, unde moralul meu era cel mai jos posibil, atat de jos ...

Incredibila India – Varanasi si Mumbai

La Varanasi am ajuns cu trenul….citisem despre trenurile din India, dar nimic nu ma putea pregati pentru asa o experienta…    Dupa ...

India – primul contact- New Delhi si Agra

Am ajuns in India zburand din Muscat Oman, cu Air India…. Binenteles ca a avut intarziere zborul vreo 2 ore…..apoi la ...

KUWAIT

Am ajuns in Kuwait dupa un zbor de 2 ore cu Egyptair. Am zburat pe ruta Luxor-Kuwait cu un 737-800 probabil ...

Templul de la Dendera

Este cel mai bine conservat templu din Egipt, situat pe malul Nilului la marginea orasului Qena Aici se poate ajunge luand ...