Aventuri

India – primul contact- New Delhi si Agra

Am ajuns in India zburand din Muscat Oman, cu Air India….

Binenteles ca a avut intarziere zborul vreo 2 ore…..apoi la inbarcarea cu autobuzul am mai stat vreo 30 de min in autobuz, pana au scos unii trei saci cat toate zilele de gunoi din avion…:)

A fost un zbor destul de relaxant pt ca am avut loc la iesirea de urgenta, iar langa mine nu statea nimeni. Pe tot parcursul zborului s-a servit whisky si bere la discretie, iar mancarea a fost foarte buna….

La aterizare in Delhi am fost surprins sa gasesc un aeroport foarte modern, curat si bine gandit, procedura de luare a vizei a durat 10 min.

Am auzit multe despre India, asa ca ma asteptam la muuult mai rau, dar se pare ca șocul se amana….in cateva minute eram in metrou, din nou unul exemplar de curat si modern.Am coborat in statia centrala din Delhi, foarte curat totul si bine pus la punct, apoi am iesit si am mers spre hotel…..

Abia de aici a fost șoc si groaza……:)

Am auzit multe povesti….am vazut multe poze….dar nimic nu ma putea pregati pentru ceea ce a urmat….asemenea strazi mizerabile si imputite nu credeam ca exista….iar eu binenteles ca acolo aveam cazarea, doar am ales sa stau in buricu targului, nu? 🙂

Era vreo 5 dimineata si atunci se facea ziua….aerul era unu pâclos, iar pe strazi erau doar persoane mai mult sau mai putin dubioase…..care spre bucuria mea ma ignorau, asa ca am ajuns la hotel ghidat de prietenu meu Google Map. Dupa ce am mers pe o strada pe care abia incapeam, am ajuns la hotel…..

Hotelul a fost …..horror. Un pat intr-o camera un pic mai mare decat era patul, si o baie unde nu incapeam daca inchideam usa….de apa calda nici nu putea fi vorba, apa rece abia picura……Totusi am dormit ceva pt ca eram foarte obosit, oricum trebuia sa stau in Delhi 3 nopti, dar dupa prima noapte….mi-am luat bus spre Agra.

Dupa vreo doua ore de somn am iesit la plimbare….tocmai plouase iar pe strazi se facuse un noroi format din zămârcile scurse din mormanele de gunoi….M-am plimbat pe strazi incercand sa-mi dau seama unde am ajuns….sa ma dezmeticesc .

Oamenii ma ignorau pur si simplu. Fiecare isi vedea de treaba acolo in mizeria si putoarea aceea……oricat de mult am incer at sa i inteleg nu am putut. In fine am baut ceva sucuri destul de bune, am cumparat fructe, am baut ceai printre ei dar nu i am putut intelege…..sa traiesti in mizeria aia printre vaci…..

Am vrut sa merg sa vizitez Fortul, dar in ziua aceea era inchis pt vizitatori, asa ca mers la Raj Ghat, un parc unde este mausoleul lui Mahatma Gandhi, o oaza de liniste si curatenie in contrast total cu Old Delhi care este la doi pasi.

A doua zi am luat autobuzul spre Agra , unde am ajuns aprox dupa 4 ore pe o autostrada destul de buna. Ma asteptam sa fie altceva, dar tot pe strazi mizere si pline de cacat am nimerit……cel putin am fost mai atent cu hotelul ales si am avut conditii mai umane….

In Agra am vrut sa vizitez Fortul dar biletul de intrare mi s a parut exagerat (aprox 70 lei) asa ca am zis pas….plimbandu-ma doar in jurul lui pe niste strazi mizere…..

A doua zi am vizitat Taj Mahal, cu adevarat o minune a lumii.

Eu personal nu am fost chiar asa de impresionat, poate din cauza ca este inconjurat de mizerie….iar raul pe malul caruia este asezat este unul infect si puturos….

Taj Mahal atrage multi vizitatori mai ales din cauza povestii lui…..dar si ca arhitectura este un edificiu destul de impresionant.

Inca incerc sa inteleg poporul indian care traieste in ….cacat, care isi distruge raurile si natura din jur, dar caruia-i place sa se plimbe pe langa Taj Majal unde este curat, sau sa mearga in Dubai si tarile din Golf la munca, dar acasa nu face nimic pentru a iesi din cacat……

Pt cine vrea sa viziteze aceste locuri, recomand sa nu faca ca mine. Sa-si ia tur organizat care sa-i duca strict la obiective, pentru ca in rest este foarte deprimant…..

Air India

Metroul din Delhi

Camera din Delhi

Strada spre cazare

Dupa ploaie….

Mausoleul lui Gandhi

Un ceai foarte bun printre localnici…peisajul e dezolant…

Cazare ceva mai buna in Agra