Aventuri

Incredibila India – Varanasi si Mumbai

La Varanasi am ajuns cu trenul….citisem despre trenurile din India, dar nimic nu ma putea pregati pentru asa o experienta…

Dupa cateva zile petrecute in Agra, abia asteptam sa plec de acolo. Nu zic, Taj Mahal are farmecul lui, dar ca sa ramai doar cu imaginea lui trebuie sa mergi strict acolo….fara a umbla pe strazi printre localnici.

Biletul de tren l-am rezervat din gara.Nu a fost usor….
 Agentiile de rezervari imi cereau de 5 ori pretul…..asa ca am mers in gara, evitand gloatele de tuk tuk-isti.
  M am asezat frumos la coada la un ghiseu….cand mi-a venit randu am aflat ca trebuie sa merg la alt ghiseu. M am conformat, m-am pus la coada.
   Dupa ce  mi au intrat in fata vreo 5 localnici, m-am uitat urat rau la unii, si nu au mai avut curaj sa intre in fata….am ajuns la ghiseu unde unu care semana cu Marin Moraru da mai negricios, 🙂 imi zice intr-o engleza stalcita( indienii vorbesc cea mai stalcita engleza pe care am auzit-o, mai stalcita decat in Myanmar) ca trebuie sa completez un formular.
    Am completat formularu cu greu, pt ca am crezut ca imi cumpar tren atat de multe date au trebuit 🙂 apoi m-am pus la alta coada la alt ghiseu….unde dupa vreo jumate de ora de asteptare, nu din cauza ca erau multi la coada ci din cauza ca functionaru nu avea nici un chef, se misca in reluare, am primit in sfarsit biletul…..
   A costat 20 de lei la vagon de dormit pt vreo 700 de km…….

Am mers in gara sa astept trenul, care binenteles ca avea vreo 2 ore intarziere…..care pana la final cand am ajuns in Varanasi s-au facut 6 ore. In fine a venit trenul meu, am urcat si mi am cautat locul.Binenteles ca era ocupat de unu care s-a uitat foarte urat la mine cant i-am zis ca ala e locul meu, dar a plecat bodoganind ceva pana la urma….

Aveam bilet la vagon de dormit, trenurile in India cele mai multe locuri le au asa. In compartiment sunt trei paturi supraetajate intr-o parte, trei in alta apoi e culoarul iar dincolo de culoar sunt alte doua paturi supraetajate de-a lungu vagonului. Eu am avut locul de langa culoar, jos. M-am bucurat ca aveam doua geamuri doar ale mele…..dar s-a dovedit a nu fi chiar asa bine la geam, pentru ca nu se inchideau bine si se facea un curent….mai ales ca afara erau vreo 7-8 grade…..

Drumul cu trenul a fost crunt. Trenul era plin, iar oamenii din compartiment sforaiau care mai de care mai dezgustator…..care nu sforaia horcaia si isi scuipa plamanii de am crezut ca acu acu mor….

Jeg peste tot, cred ca trenul ala nu a fost curatat niciodata…

In fine in conditiile alea am calatorit 18 ore!!!! A fost crunt……iar dupa astea 18 ore am coborat in Varanasi….intr-un haos si o mizerie imposibil de descris. Am scapat cu greu de gloata de tuk tuk isti care s-au tinut o vreme dupa mine, apoi dupa ce am parasit zona garii m am urcat intr-un tuk tuk care parea ca este ceva microbuz local…..:))))

Daca nu stiati, intr-un tuk tuk incap 8 oameni…..3 in fata, 5 in spate. Am mers asa inghesuit pana aproape de cazarea pe care o aveam rezervata pe airbnb, unde m-a asteptat proprietarul.

Cazarea era o vila intr-un cartier de vile…..inconjurat de gunoaie si vaci. Am ales cazarea  asta pentru faptul ca avea bucatarie, trebuia sa fac mancare ca altfel muream de foame….

Dupa ce am facut baie, la lighean binenteles, ca dus nu avea, am iesit sa vad celebrul Varanasi despre care citisem atatea, cica loc cu mare incarcatura spirituala…asa ca am luat-o direct spre Gange.

Malul Gangelui este amenajat cu scari care ajung pana in apa, asa numitele Ghat-uri unde lumea desfasoara diferite activitati zilnice si anume spala rufe si fac baie in Gange…intr-o apa absolut infecta.

Tot acolo sunt si doua locuri unde se incinereaza mortii …..speram sa nu aiba clienti in ziua aia dar nu am avut noroc……ulterior am aflat ca zilnic acolo se incinereaza aproximativ 200 300 de morti…..

Localnicii din Varanasi au un ritual zilnic : se trezesc, apoi merg la Gange unde fac treaba mare si treaba mica. Apoi in aceiasi apa se spala din cap pana in picioare. Spala rufele binenteles in aceiasi imputiciune de apa….apoi mananca ceva in cel putin infectele street fooduri printre vaci, cacat si alte gunoaie…..

Nu o sa pot sa folosesc alte cuvinte…..pt ca la un cacat oricat de frumos i-ai spune- tot un cacat puturos ramane…..;)

Asadar eu am inceput plimbarea undeva la Assi Ghat, apoi am luat-o de-a lungul Gangelui incercand sa inteleg localnicii si locul, asa cum fac de obicei cand ajung intr-un loc strain. Spre bucuria mea nu erau oameni care ard asa cum citisem…..am zis ca poate asta se intampla doar noaptea….

Mi-am continuat plimbarea printre oameni care se cacau si se spalau  in Gange, pana cand m-am apropiat de un loc……nu stiu cum sa-l descriu. Eu l-am simtit un loc RAU, parca RAUL absolut locuia acolo….imaginea s-a schimbat, totul a devenit cenusiu-negru , un loc plin de fum si focuri. Totul in jur era negru….iar in aer plutea ceva rau. In minte imi veneau imagini din filme postapocaliptice….dar eu eram acolo, era real nu era un film. Ceva de genu: ,, unde-a fugit toata durerea si suspinarea”….

Cateodata as vrea sa nu fiu asa sensibil…..sa nu percep energia locului, sa trec pur si simplu cu detasare…..in fine nu pot asa ceva

Cum stateam eu acolo inlemnit-paralizat, s-a apropiat de mine un localnic pe care l-am simtit binevoitor asa ca am acceptat sa comunic cu el. Vorbea foarte bine si clar engleza….s-a oferit sa -mi explice ce se intampla acolo, uitandu-se la mine cu niste ochi extrem de limpezi cum nu am mai vazut in India. Apropo poporul Indian este singurul popor intalnit de care nu mi-a placut….

Am aflat ca el era unul care se ocupa de cei morti….se ocupa de arderea lor, dar si avea in grija destul de multi oameni fara posibilitati care venisera la Varanasi sa moara…..

Acolo in acel loc apocaliptic se desfasura in fata mea un ritual….tocmai era carat pe o targa un mort. Mi -a explicat ca cei ce l cara sunt familia lui..l-au dus cu targa infasurata intr-un staniol galben si l au scufundat in Gange de 5 ori, pentru fiecare element al naturii, apoi l-au pus pe o stiva de lemne, iar peste el au pus alte lemne. Au dat foc la lemne, iar in cateva minute deja sfaraia….nu am putut sa stau mai mult……

In acel loc exista un foc care arde necontenit de peste 3000 de ani….rugurile mortuare se aprind strict cu foc luat din acel loc- focul lui Shiva.

In credinta Hindusa sufletul este vesnic, dar revine pe pamant iar si iar reincarnadu-se incontinuu pentru a-si invata lectiile, viata este un fel de chin pentru suflet, din fiecare viata trebuie sa invete o lectie. Singurul mod pentru a rupe acest cerc de nastere-viata-moarte-nastere…..este ca trupul sa fie ars in acest loc, folosind flacara lui Shiva care arde doar aici de 3500 de ani neintrerupt, iar cenusa trebuie aruncata in Gange……….doar asa sufletul nu se mai intoarce pe pamant, ci se indreapta spre Nirvana, o stare mult superioara de existenta fata de viata fizica in trup
   La incinerare participa familia  celui decedat, mai putin femeile care nu au acces…..pentru ca daca cineva varsa o lacrima, Shiva poate se rezgandeste si-l trimite pe defunct inapoi intr-o alta reincarnare.
   Copii sub 12 ani, femeile insarcinate si animalele, cand mor nu sunt incinerati, doar se leaga de o piatra si sunt aruncati in Gange….. Chiar  vedeam plutind cateva lesuri de vaci…
   Se foloseste pentru incinerare doar lemn de santal, doar acest lemn este sfant, iar incinerandu-se cu acest lemn nu se degaja miros. Acest lemn este foarte scump, cei mai multi nu isi permit sa cumpere cantitatea optima de lemn, asa ca raman bucati nearse care sunt aruncate asa in Gange…..
  Omul cu care am vorbit avea in grija peste 60 de batrani  foarte saraci si fara posibilitati in acest moment, care asteapta sa moara…..

Am iesit pe strazi foarte deprimat de acolo…..imi pare rau dar eu nu am simtit altceva acolo decat RAU…..am zis sa ma plimb sa-mi revin.

Pe strazi era un haos total…..mii de tuk tuk-uri, vaci, oameni…..care toti framantau in picioare…cacat. Nu va pot descrie cum mirosea…..iar in acel vacarm amestecat cu cacat unii mancau linistiti in timp ce langa ei – fara exagerare- altii se cacau si se pisau….binenteles ca nu mi-am revenit…..asa ca am mers la cazare trecand peste niste podete pe sub care curgea binenteles….cacat amestecat cu un lichid negrualbastrui care se scurgea din muntii de gunoi……de miros ce sa mai zic….

In noaptea aia nu am putut sa dorm…..

A doua zi am facut din nou turul ghaturilor, aceleasi ritualuri se desfasurau acolo….apoi am mers la  cel mai important teplu din Varanasi- Templul de Aur. Am fost efectiv luat de valul de credinciosi care mergea la templu pe stradutele inguste….Zona era tixita de politie, iar un politai m-a scos din multime si m-a dus pe o alta straduta, mi-a zis ca turistii au prioritate nu tre sa stea cu orele la coada…..in fine la poarta templului a trebuit sa las intr-un seif telefonul si rucsacul, apoi am plecat spre templu.Cand sa intru urla unu la mine ca nu am voie incaltat….

Mi-am dat jos sandalele si am intrat……calcam pe o mazga gretoasa si puturoasa formata din caca si pipi de maimuta…..am facut scurt un tur al templului unde treaba era simpla: dai banu- primesti binecuvantare de la niste batrani zambitori….

Templul in sine nu e cine stie ce….atat doar ca are acoperisul placat cu vreo 700 de kile de aur, de aia si atata politie in zona.

Abia am apucat sa ies, am cautat o cismea si m-am spalat pe picioare….

Nu mai vreiam sa aud de tren, asa ca am cautat avion sa merg la Mumbai, iar spre surprinderea mea chiar am gasit unul de pe o zi pe alta foarte ieftin, aprox 50 de lei.

Abia asteptam sa  plec din Varanasi……un loc pe care imi doresc sa nu-l fi vizitat.

Am mers in aeroport cu vreo 7   8 ore mai repede schimband cateva autobuze care am crezut ca dezmembeaza pe drum, si in care nu a fost facut curat NICIODATA!

Aeroportul m-a surprins placut….foarte curat si nou, o oaza de normalitate intr-o nebunie  inexplicabila….e imposibil sa traiesti asa.Nu pot intelege….Am dedus ca asta e omul la stadiu de animal, fara constiinta, fara scopuri in viata, asteptand doar sa moara……sincer eu daca as avea o bomba atomica i-as ajuta cu mare placere….

Zborul a fost unul placut cu o companie low cost locala

Aeroportul din Mumbai – absolut impresionant! Extrem de bine pus la puct si curat! Am iesit sa caut autobuz sa merg la cazare…..in 5 minute eram din nou pe malul unui rau negru albastrui care mirosea pestilential…..

Cazarea am avut-o intr-un hotel care arata foarte bine in poze…..DAR era exact la marginea unui Slum, langa un munte de gunoi din care binenteles se prelingea acea mazga negru albastruie care puțea….indescriptibil.

Trebuia sa stau 3 zile in Mumbai…..dar dupa cateva ore imi cautam bilet de avion… Nu ai cum sa stai acolo….asa mirosuri….asa rauri poluate…..incluziv marea era neagra si putea ingrozitor…..

Am vizitat pe fuga insula Elephanta…..eram in stadiul in care nu imi mai trebuia nimic decat AER CURAT!!!!. Efectiv eram cu moralul la pamant. Nu credeam ca omul este in stare sa-si bata joc in halu asta de mediul inconjurator…..Am avut momente cand pur si simplu am plans!

Am avut o mare usurare cand am ajuns in aeroport si asteptam avionul de Goa, despre care prietenii mei care au mai fost mi-au zis ca este altceva….

La revedere India de Nord…….sper sa nu ne mai intalnim Niciodata! Iar daca o sa aud vreodata ca a fost stearsa de le fata pamantului, o sa sar in sus de bucurie!