Aventuri

EGIPT – ALEXANDRIA

De mult planuiam sa vizitez si aceasta zona a Egiptului, iar acum s-a intamplat. Cand mi-am planuit vacanta, cea mai ieftina intrare in Egipt era prin Eilat iar cea mai convenabila iesire spre Etiopia era prin Alexandria.

Asa ca am lasat in urma resortul de 5 stele din Sharm si am plecat spre Cairo.Acolo am gasit un oras muuult mai murdar cu oameni muult mai amarati si mai saraci ca acum 3 ani….:(   Incet incet Cairo incepe sa aduca a India……doar ca lipsesc vacile si cacatu de pe strazi…..:)).

In Cairo am vizitat obiectivele clasice, deoarece cu cine eram nu mai fusese, asa ca l am dus la Piramidele din Saqara si Darshur, Piramidele din Giza, Cairo Islamic, Muzeu  si faleza Nilului, apoi am plecat spre Tanta, primul oras mai mare dintre Cairo si Alexandria.

Delta Nilului nu este deloc Delta Dunarii….. mai degraba o aseman cu Delta Mekongului din Vietnam.

Delta Nilului este cea mai populata parte a Egiptului.

Ajunsi in Tanta nu prea ne a placut pe acolo….era frig si ploua marunt, asa ca ne am cazat, iar dimineata am plecat spre Alexandria.

In Alexandria am luat un apartament pe airbnb pt 5 zile, si am luat orasul la pas.

Alexandria este gen Cairo   dar cu cladiri mult mai inalte, blocuri de 15 …20 de etaje  care arata ….sumbru, parca stau sa se darame. Aceiasi mizerie, aceiasi saracie, aceiasi oameni amarati…..

Marele plus atat la Alexandria cat si la Cairo  este mancarea extraordinar de buna, si preturile exagerat de mici.

Turismul in Egipt este dezastruos in timpurile astea…..cred ca turistii care i am intalnit atat in cairo cat si Alexandria  îi pot numara pe degete.

Obiective de vizitat in Alexandria sunt o droaie….noi am vizitat catacombele orasului, citadela – construita pe locul unde se afla farul din Alexandria, cea de a 7 minune a lumii antice, vestigiile romane, palatul Montanza, faleza Mediteranei, biblioteca noua din Alexandria.

In ultima zi am luat un minibus pana la Rasheed (pentru Europeni Rosetta), locul unde s a descoperit Piatra Rosetta care a ajutat la descifrarea scrierii hieroglifice. Rasheed cred ca este cel mai curat si aranjat oras din Delta, muuult peste Alexandria si Tanta, nu stiu inca cum este la Damieta si Port Said, dar acolo o sa ajung cu alta ocazie.

La muzeul unde este o copie a pietrei Rosetta , cred ca nu au mai vazut turisti de muuulta vreme…..   m -au luat si plimbat peste tot explicandu mi despre exponate, in timp ce cineva filma – probabil sa aiba dovada ca au vizitatori si sa nu i inchida…. :))))  oricum se plictiseau rau de tot cei de la muzeu….

Zborul spre Etiopia a  fost o alegere proasta…..am  ales sa zbor cu Saudia, companie  din Arabia Saudita, tocmai pentru ca aveam  escala in Djedda,si aveam ocazia sa mi fac  o idee despre oamenii de acolo. A fost o alegere  neinspirata, nu prea mai mai vreau sa vizitez Arabia  Saudita dupa experienta asta…dar despre zborul cu Saudia  si escala din Djedda, in articolul urmator.