Aventuri

ETIOPIA – EP. 1 — ZBORUL

Cand am trasat traseul vacantei de iarna, am pus Etiopia ca obiectiv principal, iar ca obiective secundare am pus Kenia, Uganda, si Zambia…..dintre care s -a concretizat doar Etiopia….. 🙁

Intotdeauna incerc sa nu-mi fac planuri prea amanuntite….pentru ca socoteala de acasa nu prea se potriveste cu cea din targ atunci cand calatoresti la buget…. asa ca am plecat de-acasa cu rezervare facuta doar pentru zborul Sibiu – Tel Aviv si Dubai – Cluj, restul le-am luat pe parcurs.

Cateodata mai iau si decizii proaste….iar zborul cu Saudia a fost una dintre ele. Am gandit ca asa am ocazia sa vad mai de-aproape Arabia Saudita, ma gandeam ca poate obtin o viza de tranzit de cateva ore, sau daca nu macar sa stau prin aeroport printre Sauditi.

Asadar de dimineata in Alexandria am chemat un Uber- mai nou este cea mai buna varianta de transport in Egipt, este extrem de ieftin si scapi de negocierea cu taximetristii…. iar bus-uri nu prea merg spre aeroport care este foarte departe de oras, aprox 60 de Km.

Aeroportul din Alexandria era aproape gol, la ora aia singurul zbor era zborul meu spre Djeddah.

Segmentul asta a fost foarte ok, am zburat cu un A 330 aproape gol, mancare acceptabila, avionul a decolat doar dupa ce toata lumea a ascultat rugaciunea pentru calatorii care rasuna in difuzoare, in timp ce pe monitoare se afisau versetele Coranului….

Ma asteptam ca aeroportul din Djeddah sa fie unu deosebit…..si asa a fost, numai ca in sensul rau…. cei mai nepoliticosi angajati, cele mai acre fete care le-am vazut in toate aeroporturile prin care am trecut…. nici pomeneala de iesit din aeroport! Ba mai mult sala de tranzit era una minuscula pentru fluxul de calatori mare care este acolo, erau doar vreo 3 cafenele si cam atat…..nici macar scaune suficiente nu erau, lumea statea pe unde apuca.

Eu pot spune ca am fost norocos pentru ca am avut tranzit doar 9 ore….. 🙂 care au trecut cumva pana la urma, dar am intalnit calatori care aveau de stat acolo 15…..20 de ore…. nu am avut ce face decat sa-i compatimesc si sa ma imbarc in A330- ul meu de Addis Abeba…

De data asta avionul a fost plin…..iar 90 % din calatori nu stiau sa citeasca numarul locului, saracele stewardese erau depasite rau de situatie, a fost cea mai lunga imbarcare ever intr-un haos absolut total…

Am aterizat in Addis Abeba dupa miezul noptii, viza am luat-o in 10 min, iar dupa alte vreo 10 min eram deja in taxi spre hotel.

Share this Story
Load More Related Articles
Load More By marianadventures
Load More In Aventuri

2 Comments

1. ANTAL MUSAN

martie 6, 2019 at 10:07 pm

Ai fost inspirat ca ai luat bilet cu 9 ore tranzit. Daca timpul de tranzit depaseste 12 ore, ti se cere viza de tranzit, lucru care la ambasada nu exista, ,insa la imbarcare poti fi refuzat pentru lipsa vizei.

• marianadventures

martie 7, 2019 at 7:35 am

Am avut de ales intre 5 ore si 9 ore tranzit…. am ales 9 ore :))))
      Erau unii in aeroport care aveau de stat intre 15 si 20 de ore in tranzit spre USA.