Aventuri

BALI – CEL MAI TARE LOC IN CARE AM AJUNS PANA ACUM

Da stiu. Sunt  muuuult  in  urma  cu  a  depana aventurile  mele  prin  aceasta  lume….mai  am  de  scris  o  gramada  despre  muuulte  locuri  in  care  am  ajuns,  sper  doar  sa  nu  ma  damblagesc  de tot  si  sa ma lase  memoria…:).

Mai  am  de  scris  o  gramada  despre  Maroc , Sri Lanka, Etiopia, Zanzibar……si muulte  alte  alte  locuri  in  care am ajuns  si  nu  am  apucat  sa  scriu  despre  ele.

DAR astazi vreau  sa  scriu despre  cel  mai cel  loc  in  care  am  ajuns, si  anume  insula  Bali.

Am  citit  foarte  multe  impresii de  la  alti  calatori si  turisti  care  au  ajuns  acolo si  inainte  de  ajunge  eu acolo si  dupa. Un  lucru  este  clar: EXPERIENTA  FIECARUIA  ESTE UNICA!!! nu  numai  aici, ci  oriunde  ai  merge!!!! fiecare  intalneste  alti  oameni, are  de-a face  cu  alte  situatii,  alege  alte  rute,ce mai  eu nu  cred  ca  exista  doi  calatori  care  sa  povesteasca  exact  la  fel  despre  un loc  chiar  daca  au  fost  impreuna.

Povestea  mea  in  Bali,   incepe  binenteles cu  aterizarea  in  Denpasar,veneam  dupa  vreo luna  petrecuta prin  Asia, din  care  vreo 10 zile in  Indonezia. Veneam  din  Yogyakartra,asa  ca  deja  stiam  ca  cel  mai  bun  mod  de  a  calatori  este  pe  scuter. Primadata  in  viata  mea ma urcasem  pe  un  scuter  cu  vreo 2  saptamani  inainte  in  Tailanda…acolo  am  invatat sa  merg  pe  scuter,  singur  prin  satele tailandeze….apoi  am  aprofundat  in  Yogyakarta,  unde  am  facut  pe  scuter  cred  ca  vreo 300 de  km.

Am  refuzat  politicos  taximetristii din  aeroport  si  am  plecat  pe  jos. Din  experienta  stiu ca  poti  face  o  economie considerabila  daca  aeroportul  este  aproape  de  oras  si  alegi sa  mergi  pe  jos…. dar nu  am  mers  decat  vreo 10  min  si  deja  eram  abordat  de  cei  care  inchiriau  scutere, iar  dupa  vreo 10 minute  de  negocieri  deja  eram  pe  scuter  gonind  spre  cazarea  care  o  aveam  rezervata  pe  AIRBNB. Am  platit  aproximativ 15  lei pe  zi pt  scuter, mi se  parea  ireal,   dar  apoi  am  vazut  ca  preturile sunt  foarte  mici  pe-acolo  daca  te indepartai  un  pic  de  zonele  turistice. Cazarea  am  luat-o in  Kuta  binteles….toata  lumea era  acolo,  toate ghidurile  de  pe  net  ma  indrumau  acolo…..dar  mie  sincer  nu  prea  mi-a  placut. Am  stat intr-o  vila  superba,  platisem  ceva  de  genul 10USD pe  noapte, destul  de  aproape  de  plaja.

Primele  zile  le-am  petrecut  in  Kuta, mergeam  pe  faimoasa Legian Beach, mancam prin  restaurantele din  zona  mancare  destul de  europenizata,  fructe  scumpe,iar  seara  ma  retrageam  la  cazare  pt  ca  era  o devarata  nebunie  cu  rusi  beti pe  strazi,  drogati  si  tot  felul  de  dubiosi, atmosfera  care  pe  mine  nu  prea  ma  incanta…..deja  imaginea  mea  despre  Bali se  spulbera  incet….Atunci  am  hotarat sa  explorez  insula,pt  ca  acolo  imi  cam  displacea.

Si  de-aici am  inceput  sa  iubesc  de-a dreptul  aceasta  insula…

Asa  ca  intr-o  dimineata  pe  racoare, (cred  ca  erau  vreo 25 de  grade,  mult  mai  racoare  fata  de  cele  38 care  erau  de  obicei),  am  plecat  spre  Ubud  printr-o  aglomeratie  de  scutere  si  masini  de  nedescris. Am ajuns  la  Ubud  deja  peisajul se  schimbase, dar  aglomeratia inca  era  prezenta,  asa  ca am  stat  un  pic  si  am  hotarat  sa  merg  mai  departe, am  cautat pe  airbnb  si  am  gasit  o  cazare acceptabila ca  pret  undeva  pe malul  lacului BUYAN  care am  si  rezervat-o pentru cateva  zile…

Imediat dupa  Ubud  totul  s-a  schimbat…..aglomeratia  disparuse….peisajul cu  vulcanii Agung si  Batur deja  taia  rasuflarea….asa  ca  ma  opream  din  10  in  10  km  pt  cafea  la  terasele  de  la  strada  unde  era  totul  mega  ieftin  si  oamenii imi zambeau  de data  asta  sincer….

din ce  urcam  din  ce  era  mai  putin  aglomerat  si  mai  multa  liniste….drumul  era  plin  de  maimute  care  se  zbenguiau,  si  deja  rar  intalneam  un  scuter  sau  o  masina….

Ajuns  la  cazare am  fost  intampinat  de gazda  cu  un  zambet sincer  si  cu acea  caldura  sufleteasca  pe  care  este  din  ce  in ce  mai  greu  sa  o  observi  la oameni….Casa  in care  am stat  este  o casa  traditionala  la  marginea  junglei  dar  care  a  fost renovata si  oferea  minimul  de  confort  de  care  aveam  eu  nevoie….asa  ca  am  facut  acolo  baza  pentru  a  explora  insula.

Un  lucru  interesant mi s-a parut  ca desi jos  in  Kuta era  arsita  mare,  aici  era  bine….chiar  racoare  seara si  dimineata

De  aici  am plecat  in  fiecare  zi  sa  explorez…si  am  avut  ce  vedea!

De  la  plimbari  in  jungla  salbatica  pana  la  plantatiile  de  cafea  si  fermele  unde  se  face  celebra  KOPI  LUWAK……de  la  templele  superbe  de  pe malul  lacului pana  la  cel  mai  sfant  templu din  Bali  PURA BESAKIH  de  la  baza  Vulcanului  Agung,  templul  care  a  supravietuit  miraculos eruptiei vulcanului Agung, cand  pur  si  simplu  raurile de  lava  au  ocolit  templul….de  la  cascadele  de  la  Sekumpul   pana  la  cascadele  de  la  GIT GIT  si  plajele  negre  cu  nisip vulcanic de  la  BULELENG  si  BATU SUNGU…de  la  escaladarea  vulcanului Agung  pana la  escaladarea  vulcanului  Batur,  experiente care  sunt  in  top 5 activitati personale…

In  fiecare  seara  stateam  cu  gazda  de   povesti   la  o  cana  mare  de  cafea  KOPI LUWAK  din  ferma  proprie…..incercam  sa  ma  molipsesc  de  acea liniste  sufleteasca, bunatate, omenie….Am plecat  de  acolo  dupa cateva  zile cu  un  mare  regret…. exact ziua  urmatoare  urma  sa  taie  porcu! :))))

Am  stat cateva  zile  si  in  zona  Ubud…..dar  am  ales  sa  ma  cazez  mai  departe  un  pic, intr-un  sat aproape  de  GIANYAR, o  casa  incojurata  de  terase  de  orez  si  de  Frangipani…  de  aici  am vizitat  Monkey Forest  si  alte  obiective turistice  din  zona, dar  ce  mi-  a ramas  mie in  minte sunt  plimbarile  cu  scuteru  prin  sate  printre  plantatiile  de  orez…..cascadele  necunoscute…..si  acei  oameni  simpli cu  zambetele lor  sincere….

Coborat  inapoi  in  nebunia  din  KUTA, am  ales  sa  explorez  alta  parte  de  insula  si  anume Nusa Dua  unde  m-am  si  cazat  cateva  zile.

De  aici  am  vizitat celebrele temple  TANAH LOT si  ULUWATU, absolut  impresionante…..dar  tot  aici am  descoperit  si  plaja  perfecta, plaja care  este  in  top 3 personal plaje ….  este  vorba  despre  plaja  NUNGGALAN.

Aceasta  plaja  este  protejata  de  stanci  imense,  se  ajunge  destul  de  greu  acolo,  dar  odata  ajuns  iti  vine  sa nu  mai  pleci…nu  prea  rezist  eu  sa  stau  la  plaja  pt  ca  ma  plictisesc,  dar  aici  am  stat 3 zile  una  dupa  alta…..si  as  mai  fi  stat daca  nu  aveam  zbor….  Nisip alb, tapsan  cu  verdeata ,  valuri  imense in  larg, culori incredibile….ce mai,  plaja  perfecta!

O sa  las  in  continuare pozele  sa  vorbeasca  despre  aceasta  insula  minunata, o  insula pe  care  daca  vrei  sa  o  descoperi  trebuie  neaparat sa  te  avanti  pe-un scuter, sa  mergi pe  drumuri  mai  laturalnice, sa  te  cazezi la  localnici…..altfel poate  fi  o  dezamagire…..decat  o alta  insula plina  de  cluburi cu  oameni  beti  si  drogati….