Aventuri

ETIOPIA EP.5 – CASCADA NILULUI ALBASTRU

Am ajuns in Bahir Dar si dupa un scurt studiu al hotelurilor ( nu imi rezervasem nimic) am gasit un hotel care se incadra in bugetul meu, adica 10 USD pe noapte. Era destul de slab hotelul dar stateam doar o noapte asa ca nu aveam nevoie decat de un pat cat de cat curat si un dus. Am iesit sa iau pulsul orasului si am descoperit o atmosfera de vacanta…..Etiopia neavand iesire la mare asta era locul unde Etiopienii isi petreceau vacantele, pe malul Lacului Tana care este ….imens si plin de crocodili hipopotami si alte lighioane salbatice…

Am nimerit pe malul lacului la un restaurant plin de localnici unde m-am bucurat ca aveam posibilitatea sa mananc si altceva in afara de vaca cu oribila injera….. am mancat un foarte bun peste, ceva berici, am luat de pe drum niste fructe si la somn. A doua zi urma sa merg la cascada Nilului Albastru unde vazusem pe google maps un camping exact pe buza cascadei….

M-am trezit de dimineata si am plecat sa ma interesez cum ajung la cascada. Erau o gramada de tururi care sa ma duca acolo, dar ca peste tot in Africa tururile sunt foarte scumpe…..cel putin pentru bugeteul meu, asa ca am ales calea cea grea….

Am aflat de la unu si altu ca ar fi autobuz pana la Tissisat, ultimul sat inainte de cascada asa ca intreband localnicii am ajuns in statia corecta de autobuz. Binenteles ca autobuzul era unu cu care ma familiarizasem in Dorze, si anume o rapciuga care abia se mai tinea pe roti plina ochi cu localnici…..ce era sa fac daca nu aveam buget??? am urcat si m-am indesat si eu cumva printre negri care se uitau la mine ca la un extraterestru…. Africanii in general nu i-am simtit prea prietenosi…. am simtit multe priviri ostile de-a lungul calatoriilor mele prin Africa.

In fine dupa vreo 3 ore de hurducat pe un drum de tara plin de praf am ajuns in Tissisat, un sat la marginea pustietatii….de acolo nu mai era nici un drum, doar salbaticie pura. Satul arata trist rau…. asa ca m-am indreptat spre Nil refuzand politicos ghizii care vreiau sa ma duca la Cascada, timp aveam suficient asa ca am zis ca ma descurc singur. Binenteles ca am fost reperat de gloata de copii care s-a luat dupa mine strigand cat ii tineau plamanii ,,ferengi!!!!” si ,,birr” asa ca am grabit pasul pt ca i simteam ostili. La un moment dat cand am iesit din sat au inceput sa dea cu pietre dupa mine, asa ca m-am enervat rau si m-am intors alergand si urland spre ei. Au fugit ca potarnicile si s-au ascuns prin cotloanele caselor :)))))

La un moment dat am vazut locul unde se trecea Nilul cu barca si mai departe cararea care intreband am aflat ca duce la Cascada. Am sarit intr-o barca plina de localnici,am platit cat plateau si ei anume 1 birr adica mai nimic, am trecut Nilul si in vreo 30 de min de mers am ajuns la Cascada.

Primul lucru am mers la Campig sa ma cazez, am avut noroc ca erau doar doi Neo Zeelandezi cazati, asa ca am luat o casuta facuta din pamant pt care am platit 10 usd pe noapte. Campingul era fara pretentii, aveam doar casuta cu pat, si acces la un wc ,,ferengi frendly” asa cum ai spunea proprietarul,anume asa cum sunt la noi la tara…. baie faceam in Nil, apa de baut cumparam de la proprietar pana cand am dat peste un izvor… la care mergeam cu mare teama pt ca locul era plin de anaconde asa cum spunea proprietarul, eu nu am vazut nici una doar o coada de ceva sarpe cand am mers la pescuit.

De proprietar mi-a placul foarte mult. Un tip scolit care s-a retras pe pamantul mostenit de la parinti si si-a tras camping. Avea un calm molipsitor…de parca nu existau deloc probleme in lume…posibil sa i se fi tras de la khat pe care il mesteca nonstop cules proaspat din gradina lui, sau de la lanul de marihuana cultivata langa Nil…..

Am petrecut cateva zile de poveste acolo….m-am relaxat in hamacul atarnat la 2 m de Cascada….am mancat mancaruri gatite de proprietar – ce i drept nu prea mi-au placut- doar niste sosuri cu injera ( bleax), am facut drumetii in susul si in josul Nilului, am facut baie cu copii localnici, si mai ales am pescuit.

A fost cel mai tare pescuit ever!!! eram cu un ochi la undita si cu un ochi la crocodilii care ori stateau la soare, ori pluteau pe Nil…. Chiar am prins pesti pe care i-am si gatit scapand astfel de scarboasa injera….

Dupa cateva zile care mi-au priit enorm m-am intors in Bahir Dar, iar apoi am luat autobuzul de Addis Abeba…aventura mea Etiopiana se apropia de sfarsit. Drumul a fost din nou spectaculos, culminand cu traversarea Defileului Nilului Albastru… Eram mega fericit mai ales pentru ca urma sa zbor in Zanzibar , locul care este in top 3 pentru mine…..dar despre asta in episodul urmator.